fredag 26 november 2010

Thailand

Ja då tänkte jag fortsätta på resetemat. Känner att det behövs i denna kyla som har svept över Sverige. Och så måste jag erkänna blir lite avundsjuk på er som nyligen har rest och de som skall snart iväg på någon resa. Kul för er, jätte kul! ;) 

Nu tänkte jag skriva lite om Thailand. Vi har varit där två gånger. Första gången i Hua Hin och andra gången i Phuket. Många av er har säkert varit där och vet vilket paradis det är. Härligt glada människor, varmt och skönt, billigt, vacker natur och byggnader, god mat och billig shopping. Massagen och olika behandlingar skall man absolut unna sig när man är där. Det är lätt att resa omkring där för människorna är så vänliga och infrastrukturen fungerar bra. Däremot är trafiken helt galen och jag var vettskrämd när jag skulle korsa en gata. 



Snorkling nära Coral Island

Jag leker fjortis bloggare ;)

Rosa Hello Kitty moppe är ju ett måste. Eller hur Karin? ;)

På väg till Coral Island

Rolig och galen dag på Coral Island. Jill rappar efter några drinkar :)

Marknad i Phuket

Patong. En galen "festgata" med de ökända barerna. En klar downside.

Patong

Utsikten från hotellet.

Nyårsafton
Coral Island

Coral Island
Nyår 2010
Åker med den vanligaste "taxin" tuk tuk.

I försök att korsa en gata.







Kan starkt rekommendera Thailand. Vi kommer självklart att resa tillbaka dit. De har också en härlig filosofi och älskar barn. Så jag känner att det kommer att bli bra att resa med Lovisa dit.

5 kommentarer:

Anna sa...

Vad skoj att du tittade in. När är din doter född? själv sitter jag uppe mitt i natten med en klarvaken kille. Han har inte riktigt fattat detta med dag & natt ännu :)

sara - mamma till wilda sa...

Härligt. Thailand är nice. Har varit där 2 gånger själv och rest rundor lite..

Hur är det med Er? Har ju missat hur mycket som helst!!! Berätta

Karin sa...

Jag såg inte det där.

sanne sa...

Åh så härligt det ser ut!!! Har ni några planer på att åka framöver?

Kramar

teddy sa...

Hejsan och vad skoj att du hittade till min blogg. Grattis till eran fina dotter - hon är ju bedårande.

Vi längtar verkligen tills våran behagar att titta fram för nu är det färdigbakat i magen :)

Ja du - hypofystumörer är inget skoj men som tur är så kan de ju inte sprida sig.
Jag har en så kallad Rachels cysta som tydligen har funnits där genom hela mitt liv.
Behandlas du på något vis?
Jag röntgas en gång om året och tar hormonella prover var 6 månad...

Önskar hela familjen en fin första advent.
Må gott!!!
kram