onsdag 24 november 2010

Växa och upptäcka världen

Kvällen igår blev inte som vi hade planerat, alltså det blev ingen mys i soffan. Istället skrek Lovisa typ hela kvällen. Tillslut så somnade hon och jag i sängen och hon sov från 23:00 till 05:00. Hon sov tätt in på mig så nu är jag lite stel... ;)

Så vi funderade lite såklart varför hon grät så mycket så jag vände mig till denna bok idag:

Växa och upptäcka världen av Hetty van de Rijt och Frans X. Plooij. I den beskrivs de sju utvecklingssprången under barnets första levnadsår. Och mycket riktigt Lovisa går tydligen igenom en sådan utveckling. Skönt att få svar och nu är det lättare att förstå. Tydligen har barnen det vid 5 veckors ålder, precis så gammal som Lovisa är. Och tydligen är det läskigt för barnet och därför gråter de. De blir mer medvetna och skräms av alla intryck och de inre organen mognar. Jag kan rekommendera denna bok för er alla.

Men nu på morgonen var hon sitt glada jag igen.


5 kommentarer:

Eini sa...

Den där boken är en bibel :-)

Caroline sa...

Har också den boken, den är rolig att läsa. Man känner verkligen igen vissa saker i den.

sabrina sa...

Tack :) Hur går det för dig? hur känns allt? är det som du tänkt dig överhuvudtaget? jobbigare? lättare?
jag är jätte förväntansfull, är jättejobbigt att vara gravid nu och vill bara att allt ska starta, känner mig handikappad :/

Becca-Mamma till Ellen sa...

Vad fin design du fixat :D

Stackars lilla Lovisa. Tack för tipset om boken. Den ska absolut införskaffas. Skönt att hon är gladare idag. Sköt om er! Kramar

sanne sa...

Tack!! Så bra boken verkar, får kanske beställa en sådan själv.

Kram