söndag 27 februari 2011

Hipp barnmat

Hipp barnmat är det som har fallit vår dotter i smaken. Det har jag ingenting emot då det är ekologiskt. Risgröten för barn från 4 månader var en stor succé hos damen. Gick in på deras hemsida och blev förtjust när jag såg att de också hade recept på barnmat. Jag har köpt små plastburkar där jag kan frysa in barnmat och jag har samlat barnmatsburkar. Snart skall jag börja laga egen mat till Lovisa men än så länge kör vi på smakisar.

Det är så kul att se hennes miner när hon äter. Vissa smaker gillar hon mycket mer än andra och hon lär sig hela tiden bättre hur man gör. Ser så kul ut när maten åker runt i munnen och hälften åker ut och hälften sväljer hon. Hon får bara några skedar åt gången men man märker att intresset ökar hos henne.

3 kommentarer:

donken sa...

gött att hon äter.. :P hur gammal är hon nu?
idag är isa 4 veckor gammal! ;) en månad blir hon inte.. hon föddes ju den 31 januari och det saknas ju några dagar i denna månaden. haha :P
pöss

Stina sa...

Va skoj att det funkar med maten för er lilla tjej. Bra sida med bra recept. Gillas. Tack för de fina kommentarerna i bloggen, det värmer.
Kramar

Anonym sa...

Hejjo!

Här finns fler recept och även frysformar som passar barnmatsburkar som tex Hipp.

http://www.barnmatsburken.se

Jag gillar Lattepappas lätta fisk!

//Andres