onsdag 16 februari 2011

Städa

Jag och maken skall städa igen. Vi är väldigt duktiga på att stöka till det hela tiden så det känns som att vi får städa jämt. Men mycket beror på att det är oordning här hemma och för mycket prylar. Vi konsumerar för mycket i dagens samhälle och jag är likadan tyvärr. Så nu skall vi rensa bland prylarna. Jag mår verkligen inte bra när lägenheten blir överbelamrad med prylar. Mycket kommer att hamna på blocket, sen till loppis och resten till välgörenhet. Min barndomsvän Alexandra har en bra filosofi som jag tycker att fler borde följa, köper man ngt nytt så åker det gamla ut. Ni kan läsa ett roligt inlägg i hennes blogg.

Bilden är googlad

2 kommentarer:

Liw sa...

Jag brukar köra en in en ut här hemma. Dock gäller det inte böcker.. Med kläder är jag stenhård annars skulle vi inte få plats..

Kram

teddy sa...

Ohh vad jag känner igen mig i detta inlägget.
Vi konsumerar också en massa och matkassan ska vi inte ens prata om... puhhhh.
Nu får man ju lära sig att spara.
Man är ju inte direkt rik som mammaledig heller.

Ja ush så det känns i mammahjärtat när de små gråter.
Hoppas alla snorkrokor är borta hos den lilla nu och att du mår bättre i munnen.
kram på er