tisdag 15 februari 2011

Tandläkaren igen

Japp så är det, varit hos tandläkaren igen. Tandvärken kom bara plötsligt och som tur är fick jag akuttid till tandläkaren. Så jag åkte dit igår. Bedövningen hjälpte inte alls fast hon gav mig hur mycket bedövning som helst. Så när hon borrade gjorde det så förskräckligt ont. Värre än att föda barn! Jag grät och skakade och det brukar jag inte göra. Tandläkaren sa flera gånger stackars Kristiina, du som aldrig brukar klaga. Ja ni hör ju att det blev en rotfyllning och jag är fortfarande chockad. Vart nästan helt drogad av de kroppsliga morfinet som bildas av hög smärta. Tanden värkte som fan när jag kom hem så jag tog en sömntablett och sov hela kvällen. Så nu förstår ni varför jag inte har bloggat eller svarat på era kommentarer. Underbart iaf att ha en make som är så förstående och hjälpsam. Nu har vi vaknat och Lovisa är glad som vanligt. Jag är fortfarande lite chockad och har bara lite ont i tanden men inte alls lika illa som igår. Så snart ska vi äta frukost och bege oss ut på stan. Kanske gå på något museum.

3 kommentarer:

teddy sa...

Meeeeeeeeen vännen då. Jag får nästan tårar i ögonen när jag läser detta. Varför tog inte bedövningen säger tandis då?
Hade de ingen lustgas som du kunde få???
Ush men gott att få sova ut med lite sömnpiller hjälp.
Ha nu en trevlig dag med lillfian.
kramis kramis

Becca-Mamma till Ellen sa...

Åh fy vad hemskt :( Stackars dej. Vad skönt att maken fanns där hemma så du kunde få sova ordentligt efter en sån pärs. Hoppas ni har en underbar dag idag. Puss på er

i min lilla lilla värld sa...

Tack, tack, tack, för det du skrev. Man blir ju lite lugnare. ag tänkte direkt strålning och sånt skit...

Stor kram tillbaka