onsdag 9 mars 2011

Finlandsresan

Finlandsresan började med Lovisas första flygresa. Det gick superbra redan på flygplatsen. Hon älskade flygplatsen och tittade intresserat på allt från bärselen. Ombord på flyget så flirtade hon med medpassagerarna och stormtrivdes. Även fast att hon var snuvig så fick hon inga problem med öronen. Under landningen så somnade hon. Min lilla älskling! :D

Anita hämtade oss från Helsingfors flygplats. Hennes kille var snäll och skjutsade oss. Hemma hos Anita så bjöd hon på väldigt god mat och vi myste med barnen. Hon har en söt sprallig liten 1-årig. Lovisa stormtrivdes. Hon verkligen älskade att höra finska och höra att det fanns andra barn runt omkring. Hon ville absolut inte somna utan skrattade ända till klockan 21:30.

Barnen trivdes i varandras sällskap.
Christian var så söt och ville pussas med Lovisa
Märks att jag inte är van vid rörliga barn. Jag glömde att tömma badbalja och då passade Christian på att bada ;)

På lördagen så gick vi med några tjejer på spa. Det finns ett jätte stort och härligt spa i Vanda (Vanda tillhör huvudstadsregionen) som heter Flamingo. Det har också en vattenpark. Jätte fint och härligt.

Lovisa hade en toppen dag med sin mormor. De hade tydligen skrattat hela dagen och mormor hade lärt Lovisa ett nytt ljud. Ett prutt/bilbrum ljud. Haha så gulligt men det är inte så kul när hon gör det när jag matar henne ;)

På söndagen fikade jag, mamma, Lovisa och Travis i centrum. Första gången Travis fick träffa Lovisa. Han har tidigare bott i Florida men nu har han flyttat hem igen. Jätte mysigt var det verkligen. På kvällen åkte jag och Lovisa hem till Saija och där sov vi sen två nätter. Saijas son, som är snart 6 år, var super söt med Lovisa. Han tog hand om henne, gav henne nappen, klappade henne osv. Sen när Saija körde oss till flygplatsen så höll Zacke Lovisas hand hela vägen.

På måndagen kom Jonna med sin yngsta son Jonas (som är Lovisas blivande man ;) ), och Maria med hennes dotter Julia på besök hos Saija. Underbart att se barnen leka. Nja vissa kanske inte lekte lika bra som andra men iaf.

Zacke och Lovisa
Julia, Jonas och gravida Maria
Hur söta är inte de?
Det blivande brudparet Lovisa och Jonas.
Jonna och Jonas
Gravida Saija/ värdinnan är lite sliten och vilar i soffan.
 Det var en underbar slappar helg med mycket god mat och härligt häng med nära och kära. Lovisa fick en massa beundrare av pojkarna och charmade mammorna med sitt snälla jag. Alla sa att det finns barn och sen finns det Lovisa :D Hon var en glad fis nästan hela helgen och sov så bra. Jag var så stolt över henne. Sen så förvånade Helsingforsborna mig rejält. Alla var hjälpsamma och trevliga. Även när jag inte hade barnvagn med mig så fick jag bärhjälp med resväskan. På måndagskvällen märkte vi att Lovisa hade fått en infektion i ögat så på tisdagen åkte vi till doktorn. Det blev ingen billig visit men ack så värt det för redan nu så är det bättre. Flygresan hem var Lovisa övertrött och så klart bajsade hon just då. Ögat irriterade hennes också så den flygresan blev lite gnälligare. Väl sen i bilen så somnade hon som en stock. Hon hann inte ens umgås så mycket med sin pappa för så trött var hon. Men vi var så glada så att träffa maken igen. Hela familjen hade saknat varandra.

Inga kommentarer: