torsdag 25 augusti 2011

Tillbaka

Eller ja nog är vi det. Vi mår bättre men känner att jag har mycket att ta igen. Så vi smyger oss tillbaka till bloggandet igen. Hoppas ni alla mår bra och jag kommer att svara på era kommentarer men det kanske tar lite tid. Jag följer er dock på bloglovin och jag kan lova att jag har över 300 inlägg där som är olästa. Markerar inte bloggarna som lästa innan jag har kommenterat fast jag skulle ha varit inne och läst på bloggen.

I måndags hade vi 10 månaders kontroll hos doktorn på BVC.

Vikt: 8130 gram
Länd:73 cm
Huvud: 45 cm

Allt såg bara fint ut och Lovisa fick godkänt stämpel i rumpan. Enligt kurvorna är hon lite lång för sin vikt men inget konstigt enligt doktorn. Hon sa också att nu får Lovisa äta allt som vi också äter. Alltså hon får äta salt och socker. Rätt skönt för hon vill ju ändå ha det som finns på våra tallrikar. Speciellt vill hon ha allt som jag äter. Doktorn skrattade också åt Lovisas ålstil och att hon är så snabb.

Idag fick Lovisa sin första godis upplevelse. Maken hade glömt Turkisk Peber påse i soffan och snabb som hon är rotade hon i den och stoppade in en i munnen. Hon verkade gilla den men det gjorde inte mamma som plockade ut den. Haha får gömma allt nu för tiden. Snart skall vi åka till Eriksdalsbadet för att bada. Skall bli mysigt.

Ja som ni ser så är hon överallt! :)

4 kommentarer:

Anna-Mamma till Kevin sa...

Välkommen tillbaka! :) Skönt att ni mår bättre!

Vi var också på 10 månaders kontroll här om dagen och vår lilla gosse är minsann en liten tjockis om man jämför med er lilltös! :)

Söt hon är!Hungrig? hihi!

Kramen

Anna-Mamma till Kevin sa...

Bra det! :)

Ja så kan det kanske också vara, men lite rundis är han allt ändå! :)

Fredag imorgon-hoppas ni får en fin helg!

KRAM

Anna-Mamma till Kevin sa...

Bra det! :)

Ja så kan det kanske också vara, men lite rundis är han allt ändå! :)

Fredag imorgon-hoppas ni får en fin helg!

KRAM

Hemmfru i Florida sa...

welcome back!!! va roligt att ni mar battre!!

Ja lite laskigt med orkaner, men u get used to it efter ett tag!!!

ha en super bra weekend!
kram

obs:
kom och tävla om en flaska clear eyes på min blogg!
http://mylifeinparadise.blogg.se/2011/august/utlottning-clear-eyes-x2.html#comment