tisdag 30 augusti 2011

Viking Line kryssning


Den 18:e augusti åkte vi till Helsingfors. Blev tyvärr ingen längre resa i sommar men nästa sommar måste vi igen det med råge! Tyvärr var vi som vanligt så sent ute så alla biljetter var fruktansvärt dyra. Så fick nöja oss med en kryssning. Men det var jätte mysigt och roligt. Lugnt var det såklart då denna kryssning var väldigt barnanpassat så vi sov ut också. Lovisa älskade att vara på båten. Hon ålade omkring i restaurangen och charmade alla. Alla i personalen kom fram och skulle gulla med henne. Första kvällen kom Viking Line Katten till restaurangen och Lovisa blev överlycklig. Hon tjoade och ville upp i famnen på katten. Haha hon är inte rädd hon. Sen fick hon leka lite i bollhavet.




Oooh så många bollar! Jag älskar bollar!

Inte för långt... Ville inte hoppa i själv ;)



Dagen i Helsingfors spenderades med vänner och mamma. Först så kom mamma och mötte oss. Vi åkte direkt till ett ställe som heter Leikki luola där barnen fick leka av sig.

Lovisa och Jonas fick träffas igen. De är ju bortlovade till varandra ;)

Och de gillar ju varandra också!


Kära Saija med sin nyfödda :)

Efter lekandet blev vi hungriga och gick för att äta lunch. Haha ni kan tänka er hur det såg ut. 5 vuxna, 4 barn och tre barnvagnar. Resterande av dagen umgicks vi med min mamma. Vädret var underbart och hela resan var bara toppen.


6 kommentarer:

Anna-Mamma till Kevin sa...

Härligt ni ser ut att ha haft det! :)

Haha, ja ibland lär man vara smart. ;D

KRAMEN

i min lilla lilla värld sa...

Bollhavet såg ut som en favorit hihihi

Babydjungeln.se - Jeanette sa...

Ser mysigt ut!

Anna-Mamma till Kevin sa...

Ja du. Ena dagen är det "effektiva britta" andra dagen "lata sara" Haha! :)

KRAMIS

P.s Röstat igen.... ;)

donken sa...

ååå, vad roligt! Vem är jonas, en kompis till dig's barn? :P
sicken tur att de gillar varann, om de ska gifta sig, haha! :P

nu har jag röstat igen, 99e rösten blev det. :P är ju fan dubbelt från igår! ;) när avslutas den? :P

tack så mycket, det behövde jag! :) Speciellt när jag är nöjd med bilden so far, så kommer nån å säger att jag inte är riktig konstnär. Då bliiiir jag aaarg.
Men ska skriva nytt inlägg strax, så jag slipper se ilskan. Känns iaf lite bättre nu.. :P
pöss!

donken sa...

nu har du 104 röster! Riktig söt som simba är hon. fast hon kanske är nala? :P

eeeexakt helt rätt. konst är konst är konst... är konstigt. ;)

nuuu blire nattmössa på, för min del. hörs kanske imorn. :D pössen!

(visstfasen! du undrade varför jag vill lräa mig finska! Mina farföräldrar kom från filnand, som krigsbarn båda två. Pappa kan inget, och jag kan inget. Ville lära mig av arvet, lite. hehe! Vill fortfarande. Du kan lära mig litte? hihi! skulle va kul.. isä vare ja! Hade en bok... får låna igen. det var roligt! hade glosor o höll på..men jag kan inte föra en dialog. Ei saa päittä..) :P