onsdag 20 juni 2012

Fullt upp, som vanligt...

Anders jobbar sådär mega mycket som han har gjort på sista tiden. När han r ledig så får flänga hit och dit för att handla det vi behöver för midsommar och vi fixar i trädgården och hemma. Det skall komma massa vänner från både när och fjärran för att fira midsommar med oss. Ska bli väldigt trevligt. Har också hunnit med tandläkare, kiropraktor, och efterkontroll hos min barnmorska. Tandläkarbesöket var minst trevligt. Kiropraktorn var en snygg like sim knäckte mitt bäcken, ryggrad och min nacke. Gud så skönt och avslappnande det var och inte minst sagt välbehövligt. Hos barnmorskan insåg jag att jag har bara 4 kg kvar till min startvikt från första graviditeten. 2 kg från startvikten med Harry. Men jag vill poängtera att jag har inte bantat för jag tycker att man skall gå ner långsamt. Det viktigaste är en sund livsstil och att man äter sig mätt!

3 kommentarer:

Ellan sa...

Härligt;) själva blir det midsommar i all enkelhet på Tjörn, får ta igen det nästa år och fira ihop med andra då. Finfina bilden på Harry, Engla faller pladask;) skönt att återbesöket hos Bms gick bra och med vikten så låter det bra, det får ta den tid det tar, denna sommaren är jag inte snyggast på stranden kanske men den lyckligaste;) nästa sommar är jag även den snyggaste oxå, likaså då ;) tandläkaren är alltid ett kapitel för sig= jag hatar!!! Kram

Ellan sa...

Härligt;) själva blir det midsommar i all enkelhet på Tjörn, får ta igen det nästa år och fira ihop med andra då. Finfina bilden på Harry, Engla faller pladask;) skönt att återbesöket hos Bms gick bra och med vikten så låter det bra, det får ta den tid det tar, denna sommaren är jag inte snyggast på stranden kanske men den lyckligaste;) nästa sommar är jag även den snyggaste oxå, likaså då ;) tandläkaren är alltid ett kapitel för sig= jag hatar!!! Kram

Jenny sa...

Vad skönt att få ryggen rätad - och att det inte är så mycket kilon kvar. Min kära mor gick ned -2 efter varje graviditet (efter tre ungar vägde hon alltså sex kilo mindre än innan första). Själv är jag ju en jojo, men jag tycker ändå det är fel att banta, för kroppen får ju sällan i sig all näring den behöver och blir stressad. Önskar bara jag kunde träna igen, saknar det enormt (men orkar inte gå igenom fler år på kryckor). Hoppas ni får en underbar midsommar, och du, Harry är ju såååå söt! :-)