måndag 25 mars 2013

Sömn är viktigt

Som småbarnsförälder går man som i dvala hela tiden. Sömn prioriteras högt och det ska strax sovas. Jag har som sagt blivit väldigt lätt väckt efter två täta graviditeter. Vaknar för minsta lilla. Lovisa kommer till oss varje natt och hon bär med sig en massa saker. Kan vara allt från dockor, gossedjur, bilar eller andra leksaker. Hon har en ganska läskig porslinsdocka som jag plockade ur vår säng häromkvällen. Det var inte bara den utan nappar, påskpynt, bilar osv också. Jag la den i vardagsrummet på övervåningen. På natten vaknade jag utav att den där läskiga dockan pockade mig i ryggen. Gissa om jag fick hjärtsnurp. Hjärtat hade plockat med sig den igen på vägen in till oss. Nu har jag iaf lärt mig att om jag inte kan sova med Lovisa sparkandes och Anders snarkandes går jag och lägger mig i Lovisas säng. God natt på er.

Inga kommentarer: