tisdag 10 juni 2014

Lite roligheter som barnen säger

Harry har börjat prata i sömnen. Vi har hört från hans rum hur han ropar: inte den! Han brukar säga så även på dagtid. Han kan vara väldigt bestämd med vilken napp, mat, leksak, kläder osv som han vill ha. Då skriker han ofta just: inte den! ;)

Lovisa sa för någon vecka sedan: Pappa har skägg i ansiktet som han rakar. Mamma har skägg i snippan som hon rakar! Hahah jag dog av garv.

Vi är väldigt öppna om det mesta med barnen. De vet att de har legat i min mage och kommit ut genom snippan. Vi berättar öppet om allt men berättar utifrån vad de kan förstå. 

Vi har även berättar för dem att jag är opererad, vart jag är opererad och varför jag är opererad. Så Lovisa har ropat i tid och otid att jag är opererad i snippan. Bästa var nog ändå när hon deklarerade för alla på förskolan att de skulle hämta mig från sjukhuset för att jag är opererad i snippan! ;) ;) ;)

1 kommentar:

Ellan sa...

Härliga ärliga underbara barn. Vad vore vi utan den glädjen och värmen de sprider???? Jag kör pckså på mycket raka ärliga svar och öppenhet gentemot barnen. Det kommer man längst på tror jag. Inte så mkt hemligheter och knusslande och ljug ( blir lätt fel i slutänden istället) stor kram på dig hjärtat och hoppas du mår bättre. Snart är det reaa till stockholm och jag längtar så,efter er. Kram