måndag 9 juni 2014

Operation

Idag har jag opererats för förlossningsskador. Har haft problem med urinläckage vi ansträngning och så hade jag ett framfall. Urinläckaget har jag haft sedan Lovisa kom. Jag förträngde och tänkte mest att det var vattnings flytningar. Förträngde nog för jag tyckte att det var pinsamt och för att det är sådan tabu. Men sen förstod jag att såhär kan jag inte ha det. Så jag sökte hjälp. Fick en remiss till Bäckenbottencentrum på sös. Fick helt underbart bemötande. Doktorn konstaterade att jag hade även ett framfall. Själv tänkte jag att det ser väl annorlunda ut efter förlossning. Men nu efter op så känner jag stor skillnad. Så skönt att ga fått hjälp! 

Jag väntar på hemgång. Har bara ont och är svag. Får se när jag får åka. Anders får hämta mig sen när det är dags.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Det är så hemskt att det fortfarande är tabubelagt. Men jag tror att det kommer bli bättre, allt fler berättar om sina upplevelser och det blir mer diskussion och debatt! Hoppas det blir bättre för dig i framtiden, krya på dig! Kram

Ellan sa...

Stackare, skönt att det bara kan bli bättre nu. Stor kram och låt familjen pyssla om dig!!!