måndag 9 februari 2015

Hemskickad från jobbet

Jag började kl 7 idag och Anders hade jobbat natt så det betydde att Barnen fick börja redan 6:30 imorse. Det är bara att klä på sig och gå till förskolan. De går frukost där. När jag väl var på plats på avdelningen märkte jag först få hur dåligt jag mådde. Håller på att hosta lungorna ur mig. Fick inte vara så mycket med patienterna och blev sedan hemskickad redan efter lunch. Imorgon är jag ledig och ska försöka kurera mig.

Glömt att skriva om Lovisas glasögon. Hon fick besked om att hon skulle få glasögon redan innan jul. Vi gick till optikern några dagar innan jul och beställde två par till henne. Hon fick själv välja och valde rosa med Rapunzel på. Det tog sedan 10 arbetsdagar att få dem så vi hann inte få med glasögon på resan till Thailand. Nu har hon fått dem och är stolt. Hon tycker också att det är så mycket lättare att se nu. Lovisa har ett brytningsfel och använder hon glasögon nu som barn så kan hon växa ifrån det.

1 kommentar:

Ellan sa...

Finaste tjejen i glasögon, härligt att hon själv upplever förbättring. Stor krya på er kram.