söndag 8 februari 2015

Sjukling

Usch och fy vad jag hatar att vara sjuk. Har en seg hosta och ingen ork. Barnen har energi fast dem är sjuka. Önskar att en själv hade samma energi som dem. Jag orkar inte så mycket så jag slappar i soffan. Jag fick helt plötsligt en impuls och kollade på youtube hur man virkar och började sen att virka. Det är ju rätt kul och inte så svårt som jag trodde. Ska försöka virka en filt. 

I Thailand har Anders och jag diskuterat mycket om våra liv och funderat över vad som är viktigast. Vi har iaf kommit fram till att vi ska börja leva mer i nuet och njuta av varandras sällskap. Vi har lätt för mycket projekt på gång och tänker för mycket på framtiden. Nu ska vi fokusera på det som är viktigt och det är en självklarhet att det är familjen som är viktigast.
Barnen myser i soffan. Anders syns i bakgrunden där han ligger på golvet framför brasan och kollar på hockey. Själv bloggar jag och virkar.
Börjar med en dockhalsduk till barnen och får avancera uppåt sen.

Inga kommentarer: