tisdag 17 mars 2015

Skärgårdsweekend

I helgen åkte vi på en välbehövlig och efterlängtad minisemester med barnen. Min hälsa är inte på topp och jag tampas med att få bli undersökt till varför jag mår som jag gör. Så det var härligt att få komma bort från vardagen och bara mysa tillsammans.

Vi åkte till Djurö ute på Värmdö och övernattade på Djurönäset. Direkt när vi kom fick vi eftermiddagsfika i restaurangen med vacker solig utsikt över havet. Sedan gick vi till vad vi trodde våra rum med dörr emellan men istället hade receptionisten gett oss fel rum. Anders gick tillbaka och det var sedan lätt ordnat och vi fick våra bokade rum. Passade oss perfekt med två rum men ändå nära tillgång till varandra. 

Vi hade lovat barnen att vi skulle bada så vi gjorde det i deras stora innomhuspool. Det tyckte båda var jätte roligt. Efter badet gick vi och åt middag vilken var fantastiskt god. Trerätters med hjortfilé. Barnen var på strålande humör och gosade med oss. På vägen tillbaka till rummen blev det bus och skratt. Sedan mellomys med godis och chips. Jag och lovisa däckade först ;)
På morgonen åt vi hotellfrukost vilket är min absoluta favorit. Jag bara älskar frukostar och hotellfrukost känns så lyxigt. 

Våra vänner bygger ett hus i Stavsnäs som dem skall ha som sommarhus. Så vi passade på att åka dit när vi ändå var vid krokarna. Gud vilket hus och vilken plats precis vid havet med egen sandstrand! Och att bröderna bygger den själva dessutom. Vi fick även fika och gosa med världens sötaste bebis. Barnen älskar bebisar och höll på att gosa med henne. 

Lunchen åt vi på en krog vid mörtnäs. Fin utsikt över havet och solen sken strålande. Efteråt åkte vi till sickla för att lämna in gamla tyger till HM. Lämnar man in tyger så får man 50kr för att handla för och tyget återanvänds vilket vi tycker är super bra. En lyckad helg kan man gott säga.

1 kommentar:

Ellan sa...

Vad härligt det låter. Det var ni väl värda. Du får alla mina kramar så hoppas jag du mår bättre vad det än är som spökar med dig. Hoppas vi ses snart så du kaffe kramen live;) hälsa de dina!!