tisdag 29 september 2015

Underbara helg

Helgen var underbar. I fredags gick jag och Anders ut och åt middag och sen på en 20-tals restaurang. Det var verkligen en härlig upplevelse. Vi fick in punch som vi fick dricka ur mormorskoppar som man gjorde på den tiden för att dölja att man drack alkohol. Det var förbjudet i flera delar av världen på 20-talet. Personalen var klädda tidsenligt och helt plötsligt kunde någon börja dansa, trolla eller sjunga. Hela restaurangen var inredd så tidsenligt som möjligt och det fanns en scen där det ibland var burleskshover. Kommer helt klart att gå tillbaka dit.

På lördagen åkte Anders till jobbet och jag och barnen åkte in till stan. Jag behövde åka in till min kiropraktor som så vanligt får mig att må bättre. Bästa helt klart. Efteråt åt vi lunch på macdonalds och sen gick vi och handlade lite presenter till Terese. Två av mina närmsta fyller år på samma dag <3 Harry somnade i vagnen på vägen hem.
På kvällen körde Anders och barnen mig till Nacka för att fira Terese. Vi var hemma hos hennes vän som hyr ett helt otroligt hus på en underbar plats med utsikt över havet. Terese vänner från Skövde var där och alla var trevliga. Vi åt räkor och kräftor. Senare på kvällen när gänget skulle in till Colusseum för att fortsätta att festa valde jag att åka hem. Jag hade nämligen fått ont i bäckenet och höger ben igen efter att jag gick med högklackat för första gången på flera månader.
På söndagen åkte vi för att kolla på Stinas hundvalpar. Herre Gud så söta. Lovisa var helt i extas och satt hos valparna hela tiden. Alla i familjen vill ha en av valparna förrutom Anders som är lite skeptisk ;) Men hur skulle man kunna säga nej till den här sötnosen? 


Inga kommentarer: