fredag 2 oktober 2009

God morgon

Har vakat av och igen ska jag till skolan. Slutade kl 07:00 och ska vara på Södertörn kl 10:00. Men men efter det får jag sova en stund iaf. Och juridik är såpass intressant att jag för ovanlighetens skull har gjort alla icke obligatoriska uppgifter! Även jag tycker att utbildning är ytterst viktigt så är jag dålig på att plugga. Inte för att jag skulle tycka att det är tråkigt, tvärtom jag älskar att lära mig nya saker. Men jag har bara svårt att koncentrera mig, blir otålig väldigt snabbt. När jag gick på gymnasiet öppnade jag inte böckerna en enda gång men som tur är fick jag så pass bra betyg att jag har kommit in på flera högskoleutbildningar. När jag pluggade till sjuksköterska gjorde jag inte så många knop heller, fick dock jobba lite hårdare än på gymnasiet.

Samma gäller gäller med jobb, jag tröttnar väldigt snabbt. Men där tror jag att det beror på att jag blir uttråkad när jag känner att jag inte lär mig ngt nytt längre.

Idag gäller det, håller tummarna för att Irländarna röstar ja till Lissabonfördraget!

Inga kommentarer: