fredag 11 juni 2010

Posten...


Ja eller rättare sagt ICA som inte fungerar som det ska. Maken beställde en iPhone och den blev snodd. Mobilen var skickad och vi hämtade paketet men innuti fanns det ingen. Det visade sig att ngn hade brutit sig in i paketet, tagit telefonen och ersatt den med två inplastade paket med ticnet kuvert. Tur så får ju kunden telefonen ersatt enligt konsumentköpslagen så maken fick den ersatt utan problem.


Jag beställde en mammaklänning från nätet och har väntat i en vecka på att den skulle komma. Leveranstiden var 3 dagar. Jag loggade in på hemsida och där stog det att klänningen skulle vara levererad. Men jag har inte fått någon avi från posten. Detta är inte första gången som det händer.


Det som jag tycker är det märkligaste är att min kära vän från Finland postade en DVD till mig. Innuti kuvertet fanns det ett kort och ett vänskapshäfte. Jag fick varken kortet eller vänskapshäftet men DVDn kom fram. Utan kuvert, adress eller frimärke?!

Inga kommentarer: