onsdag 29 september 2010

Middagstipps

Det sägs att man ska äta mat efter säsongen. Nu är det ju högsäsong för rotfrukter. Så ett billigt och nyttigt mattips är att:

Marinera en fryst kyckling över natten. Använd dina favorit kryddor. Tärna en massa olika rofrukter. Vi föredrar sötpotatis, mortötter, kål och lite andra rotfrukter.


Jag kryddar rotfrukterna efter vad jag är sugen på. Häller på lite olivolja, honung och vatten.


Tadaa! Efter några timmar i ugnen har man en nyttig middag som antingen räcker för hela familjen eller så får man en massa matlådor. :) (är godare än vad det ser ut att vara)

5 kommentarer:

Karin sa...

Jag gjorde kyckling i lergryta igår. Ungefär samma idé, blir huuur gott som helst!

Vi2blir3.se - Malin sa...

Åh vad enkelt och gott, ska absolut testa de där =) Vilket bra tips!

floosan sa...

Åh va gott en klar favorit här också

sara . mamma till wilda sa...

Jag tycker det ser smaskens ut. ÄLSKAR rotfrukter i ugn. Tar oxå honung på. Tar fram smaken desto mer. Mums

Anna-Gravid sa...

Ser gott och himla smidigt ut!

Du har fått en award av mig! :-)