tisdag 26 oktober 2010

Amningen idag.

Skriver lite kort om hur amningen ser ut idag. Jag har en dotter som är väldigt otålig när hon blir hungrig. Hon är som jag, helst ska man ha ätit typ igår ;) Annars är hon solskenet själv. Hon blir så arg när det inte kommer mat på en gång. Så hon börjar skrika helt hysteriskt. Bröstet har hon ratat totalt. Hon blir bara ilsken när vi försöker sätta henne dit. Hon är också en tungsugare som jag var när jag föddes. Alltså hon kan inte riktigt suga utan suger på sin tunga istället. Vi kämpade med koppningen över helgen men då hennes mat behov växte så så blev det bara jobbigare och jobbigare. Hon var arg och vi var ledsna. Vi har fått massa återbesök till BB mottagningen och de stöttar oss. Jätte snälla är de. Jag ska skriva mer om det senare. Sedan var BVC tanten hos oss igår och hon tyckte att v skulle övergå till nappflaskan och det var det underbaraste vi har gjort. Lovisa är så mycket nöjdare och sover lugnt. Är inte lika gasig som under koppningen. Nu suger hon på bröstet bättre. Så nu gör vi så att vi ger henne ersättning och den mjölken jag kan pumpa upp i flaskan. Sen när hon och jag känner oss nöjda och glada ammar vi. Bara korta stunder men vi försöker. Vi ska på återbesök imorgon igen och antagligen ska vi gå på amningscentrum. Annars så har vi bestämt att jag pumpar det jag kan och ger det i flaska så länge vi klarar av att göra det. Vi använder Dr Browns flaskor för de gillar hon bäst och de ska vara så lika bröstet som möjligt. Hittade idag sådana nappar också.

2 kommentarer:

Becca-Mamma till Ellen sa...

Vad duktig du är som kämpar på! Jätte imponerad. Skönt att Lovisa blir nöjd nu också :D Ser att du publicerat förlossningsberättelse. Den ska jag absolut läsa imorgon när det finns lite mer energi. Sköt om er. Kramar

Caroline sa...

Låter som att det rullar på lugnt o fint nu! De vill ju suga så mkt i början också! Jag ammade och gav ersättning i 3 mån (hade inte tillräckligt m mjölk fastän skruttan sög hela tiden) nu får Isabelle bara ersättning - ur Dr Browns givetvis! Ersättningen gör ju också att de sover mer/längre vilket är ganska skönt för mamma!