lördag 25 december 2010

Promenaderna

Det må jag säga att det inte är lätt att promenera i detta underlag när man har vagn och hund. Först så ska man klä på sig själv i många lager kläder, sedan klä på ungen i många lager kläder. Sen ska hunden ha på sig kopplet och ungen ut i vagnen. Under denna tid hinner båda jag och ungen bli svettiga, ungen skriker, hunden springer efter mig och jag är slut bara innan vi ens har hunnit ut genom dörren. (Jag må tillägga att jag är fortfarande förkyld så därför extra jobbigt) Sen på något sätt försöka få ut både vagn och hund. Hunden drar åt alla håll för hon är rädd för dörrar. Väl ute brukar iaf Lovisa tystna och somna. Men då börjar släpandet av vagnen till hundens kiss och bajs ställe. De har inte skottat vägen dit så det tar tvärstopp sen vid vägkanten där jag måste lämna vagnen. Men väl när det är avklarat blir det lite lättare iaf. Fortfarande tungt då det är massa snö överallt och hunden som drar åt alla håll och kanter men det går bara man inte ger upp. Och det gör jag icke ;)

Fin cykel någon har fiskat upp ur sjön... ;)

Stråket vi dagligen promenerar på är iaf väldigt vackert. Jag har fått ändra lite på rutinerna så att vi kommer fram. Men lite omväxling skadar aldrig :)

1 kommentar:

Eini sa...

Vi får ses och promenera i mellandagarna så kan jag hjälpa till med Clara :-) kramar!