måndag 16 maj 2011

Mamma på vift

Ja så känns det just nu. Känns jätte märkligt att lämna familjen och bege mig själv ut på stan. Saknadens klor tog direkt tag i mammahjärtat när jag steg ut ur dörren. Men samtidigt är det skönt att bara få vara jag för några timmar. Ha håret utsläppt och långa örhängen är en stor lyx som jag inte har kunnat unna mig på länge. Kunna lyssna på spotify och filosofera på tunnelbanan. Filosofera om bagatella saker så som att convervse är egentligen sjukt obekväma skor och den tanken leder direkt till att jag har iaf skor som många andra inte har. Jag är så lyckligt lottad att jag har en underbar familj. Världens underbaraste make och dotter och tom terrorist till hund. Nu ska jag fixa naglarna och shoppa bikini. Hoppas ni får en fin dag.

2 kommentarer:

i min lilla lilla värld sa...

Men du... Man behöver vara mer än mamma då och då =)

Anna sa...

Man ska få sakna sin lilla tjej/kille ibland också och få unna sig själv lite lyx tid :) Hoppas du hade en bra dag och hittade dig en bikini.
Denver har börja hosta igen så jag hoppas den inte blir värre till torsdag. Kommer du att gå dit? Kanske jag kan möta upp er då jag inte riktigt hittar dit? Det är säkert jätte enkelt när man väl kommer dit :)
Kram