onsdag 14 september 2011

Trygga, starka och självständiga Lovisa!

Ja det är hon verkligen. Vi har gått till öppna förskolan med mammagruppen några gånger och Lovisa älskar det! Vi går ju på finska öppna förskolan men då är det inte lika många barn. Nu på svenska har hon hälsat glatt på alla med sitt heeeeeej och vinkat. Hon kryper snabbt iväg ifrån mig för att utforska allt. Hon går igenom alla leksaker och det gör hon med världens största leende på läpparna. Hon söker kontakt med andra, kryper upp i andra föräldrars knän. Ger dem leksaker och pussar dem. Alla ser så förvånade ut när hon så oblygt kommer fram till dem. Ibland får jag verkligen leta efter henne, så långt vågar hon sig iväg från mig. Sen ser hon mig och ansiktet spricker upp i ett ännu större leende. Då kryper hon fram till mig och ger mig en massa kramar och pussar. Sen bär det av iväg igen. Hon som leder öppna förskolan var imponerad och sa att det är jätte bra att hon är sådan. Och jag kan inte göra något annat än att hålla med. Jag är så sjukt stolt över att hon är så trygg i sig själv! Och glad för då kommer hon att klara sig på förskolan.

Mamma och pappa älskar dig så oerhört mycket!
Ja just det. Lovisa har fått sin första framtand på överkäken för några dagar sedan. Den andra är på god väg.

5 kommentarer:

donken sa...

ojjsan.. såp duktig hon är! tänder är dock inte så kul .. hehe.
pöss!

Liw sa...

Skönt! Precis så där var Mait med, väldigt trygg i sig själv och i förlängningen så kommer väl det ifrån att vi är trygga som föräldrar har jag på känn :-)

Gissar Mars /april, eller? '' :-D

kramar

Emelie sa...

Tack för alltid så fina kommentarer!

Och som hon växer er lilla stora tjej :) en sådan raring!!

Anna sa...

Det var verkligen så trevligt på eran öppna förskola. Har prövat våran som inte var lika trevlig. Kanske hänger borta hos er istället :)

teddy sa...

Hallå där borta.
Vad skoj att läsa om eran fina lilla tjej och så fint hon utvecklas. Härligt att hon är så oblyg och vågar sig fram.
Vi har också en oblyg liten här hemma =) som är överallt.
Hur gick det med tävlingen?

vi skickar kramar