lördag 29 oktober 2011

Skriver lite om dagarna som har varit

Har jobbat 3 dagar den här veckan. Det blir inte så mycket med min lilla nattjänst. Jobbar c:a 63% natt men har då tagit lite extra nätter och pluggat heltid. Så nu när man omvandlar nattjänsten till dag så blir det ungefär 24 timmar i veckan. Ganska lugnt med andra ord.

I onsdags var vi på finska öppna förskolan. På eftermiddagen kom sötaste Kicki och Mia på besök. Så härligt att se den. Lovisa och Clara älskade Kicki (de älskar Mia också men henne ser de oftare).

I fredags gick vi till vanliga öppna förskolan och sen på kvällen skulle vi ha lite familjemys. Så jag lade Lovisa för en lite stund så att hon skulle orka vara uppe. Hon sov i 3,5 timme och vi fick väcka henne kl 20 för att äta med oss. Stackare lite sliten efter 1-års vaccinet. Hon blev iaf introducerad i det traditionella svenska fredagsmyset: tacos! ;) hon älskade det och vilket toppen sätt egentligen att få i de små en massa sallad. Hon har också börjat med att äta med sked. Framgången är si så där med men jag är stolt för det.

Idag kom underbara Alexandra hit och hjälpte mig med att baka inför kalaset i morgon. Hon tackade mig sen för en fin dag när det är ju jag som skall tacka henne!

4 kommentarer:

carolina sa...

Naw vad god hon är! Kul att det finns finsk ÖF :-)

Anna-Mamma till Kevin sa...

Jag kommer givetvis att fortsätta läsa andra bloggar, kommentera och så! :)

Kan ju inte sluta följa er nu heller! ;)


KRAM

i min lilla lilla värld sa...

konstigt nog saknar jag att jobba

Babydjungeln - Jeanette sa...

ser trevligt ut ;) Och hörs skönt och lungt ut!

Svar;
Äppelring: Vet inte, de har blivit äta för snabbt här hemma, men ett bra tag när allt vattnet är borta, men jag vet tyvärr inte. Om du testar så del gärna med dig.