tisdag 24 januari 2012

Long time no see

Ja jag vet att jag har varit dålig på att blogga. Har bara varit så trött och lite nere faktiskt. Vi har kommit fram till att vi inte kan behålla Clara :( hon mår inte bra och har visat stora aggressioner mot oss och våra gäster. Sen emellanåt är hon hur söt som helst så det gör rejält ont. Hon är så pass gammal och redan omplacerings hund så det går inte att ge bort henne. Och man kan inte heller omplacera en så aggressiv hund. :( jag vill tacka iaf för tipsen vi har fått och vi har noga övervägt alla alternativ. :(

Graviditeten går bra fast vi får gå på ultra en gång i veckan igen. Börjar känna mig tung och hade ett hb på 100 så inte konstigt att jag är trött.
Lovisa har börjat på förskolan och inskolningen går bra. Det är Anders som sköter det. Hon har sagt sin första mening. Ei poppa = inte varmt. Musik älskar hon och dansar med hela kroppen.

Min mamma kommer idag från Finland för att hälsa på. Ska bli roligt. Och vi tänkte passa på att måla övervåningen medan Lovisa får umgås med sin mormor.

Tack för era söta kommentarer och jag tänker på er fast jag har tagit det lugnt nu ett tag. Kommer att höra av mig till er bara så att ni vet!

3 kommentarer:

Mira sa...

Vad skönt med ett livstecken från dig!!
Förstår att det känns tungt med vovven. :(
Vi hade en minigris en gång i tiden och hon blev aggressiv mot slutet så vi fick lämna bort henne. Hon flyttade ut på landet och blev en "utegris" istället.

Mys på när mormor är där!
Massa kramar och kom ihåg att vila lite oxå!

Emelie sa...

Vad trist med hunden. Inte ett lätt beslut att ta förstår jag! Kram i stora lass!

Alma och vi sa...

Va jobbigt med Clara. Lider med er i det beslutet! :(

Kan glädja dig med att vi kommer att kunna köra lekdajter sen på dagtid! Du förstår nog vad jag menar! ;) Berättar mer sen, är inte så offentlig än! :D

Puss vacker!