måndag 26 mars 2012

Hinnsvepning

Åkte som sagt till spec mvc. Ctg, bt och urinprov togs. Ctg:t såg bra ut, urinstickan visade bara 1+ på proteinet och bt var 140/95. Doktorn tyckte inte att det var så farligt men att nu skall jag kontrolleras 2 gånger i veckan. Fick lite banning av maken, Bm och doktorn att jag måste ta det lugnare. Gjordes en hinnsvepning också. Var bara öppen 1cm och tappen var 3cm lång men centrerad. Tydligen vanligt som andra gångs föderska. De vill att jag skall föda snart men att jag skall komma igång själv. På torsdag får jag veta mer. Får då se hur han har vuxit och om jag har mognat mer. Det skall också talas om en eventuell igångsättning.

3 kommentarer:

Ellan sa...

Nu är det nära, var rädd om dig, kram!!

Anna och Denver sa...

Så spännande att han snart är här! Hoppas att allt kommer att gå bra. Tråkigt att du får gå genom så mycket nu bara! Skönt att det sakta men säkert börjar bli fint hemma hos er. Man är ju så nyfiken! Som jag alltid skriver, vi måste komma och hälsa på snart. Men det får bli när bebis har kommit så du har fått lite krafter också. Vi har ju sådan otur nu att Denver är sjuk var och varannan vecka med feber och öroninflammation. Men det blir bättre till våren hoppas jag!

Hoppas Lovisa snart mår bättre också! Styrke kramar till dig och ett stort lycka till när det väl är dags! :)

teddy sa...

Ohhh hoppas snart vännen.
Annars får du komma till borås tycker jag ;)
Jag ser verklight fram emot eran lilla knodd.