måndag 26 mars 2012

Aaargh!

Vilket miffo till barnmorska! Damen på andra sidan luren var verkligen inte trevlig! Hon lyssnade ju inte ens på vad jag sade utan frågade samma fråga flera gånger. När jag berättade att trycket hade stigit under helgen undrade hon hur jag visste det, att mäter jag själv? Nej, vad tror du? Jag har kuben inbyggd mätare i kroppen? Sen så säger hon att jaha du vill komma och mäta trycket, men så att du vet så är det många patienter idag. Nej trycket kan ju jag mäta själv! Jag oroar mig för havandeskapsförgiftning! Jag vill ta prover! Hon förstod ingenting jag sade! Men iaf så fick jag en tid till tre.

Måste bara visa en bild på älsklingens frissa! Blir alltid såhär tupperad där bak fast jag har lagt i olja eller silikondroppar :)

3 kommentarer:

Karin sa...

Åh vad irriterande! Hoppas du får tärffa någon vettigare.

Lovisasötloppa!

Mira sa...

Idioter finns det överallt.
Hoppas att det går bra vid besöket, håller tummarna att det inte är havandeskapsförgiftning.

Jenny sa...

Heh, låter som den BM jag hade på MVC, hon lyssnade med arslet hela tiden, hade ärtan fått stanna kvar hade vi tänkt byta till en annan MVC för en BM som man inte har förtroende alls för funkar ju inte. Söt frilla din dotter har, verkligen söt. :-D Lite Einstein över det hela. :-)