söndag 25 mars 2012

I helgen har vi fått mycket gjort. Byggkaoset är över iaf men städkaos kvar. Och att vi måste inhandla möbler till barnrummen. Jag har jobbat på mycket mer än vad jag egentligen fick. Ja jag vet att det var dumt men är man finne så är man envis. Idag var jag svimmfärdig några gånger. Tog det lugnare idag och var över hos grannarna för lite våfflor. När vi kom hem kände jag att jag inte alls mår bra. Trycket har legat högt 150/100 några gånger. Sjönk lite efter medicin. Men i dag har jag tagit två tabletter och ändå ligger trycket nu på 148/97! Händerna är så svullna att det gör ont. Vad som oroar mig mest är att maken jobbar natt, hans bror likså och svärföräldrarna är bortresta. Mina vänner bor på andra sidan stan. Vad gör jag om ngt skulle hända och vem ringer jag? Eller ringer jag ambulansen och tar med dottern? Nåväl, inget skall hända men man är hormonell så här på slutet. Om trycket inte har gått ner i morgon ringer jag spec mvc. Vill tacka er alla för era uppmuntrande och snälla kommentarer! Tänker på er men har inte haft ork eller tid att svara nu i helgen. But I will do soon!

3 kommentarer:

Ellan sa...

Varför är man alltid så dum mot sig själv och ska bara.......det är ngt jag känner igen.
Usch vilken sits och känna att just i natt får inget hända........men visst allt löser sig oavsett. Så får vi tänka för vi har verkligen inte löst detta med barnvakten...... och det går liksom inte beställa dag att föda barn på, jag har valt de minst lämpliga dagarna när jag har fött tidigare....
Hoppas att du får en lugn natt och sover gott, du har batterier som ska laddas;) Ta hand om dig och ring om ditt bltr i det första du gör i morgon, kram till dig och ta ett djupt andetag och tänk en sak i taget, du kan inte göra mer och är "still the same good person" ändå!!! Hade jag bott runt hörnet så hade jag hjälpt dig med vad jag kunnat.

Anonym sa...

Ring mig! Det spelar ingen roll vart tusan vi bor. Är David bara hemma så kommer vi. Snart har jag körkort förresten så då kommer jag i vilket fall. Känn aldrig att du inte kan ringa! Min envisa underbara mumin. /Mia

Eini sa...

Och till mig/oss kan du också ringa närsomhelst på dygnet. Jag hoppar i bilen och kör rally om det behövs. Kram E