fredag 20 april 2012

Hemma!

Vi fick komma hem igår. Harry är lite gul så vi får mata honom var tredje timme. Han är bättre på amningen än sin syster men det är inte perfekt. Vi övar vid varje matningstillfälle och för att han är så stor och jag har då lite mjölk får han extra ersättning. Har hyrt en elektrisk pump som jag pumpar med c:a var tredje timme för att få igång produktionen. Jag har fortfarande foglossning och kan inte gå utan att gråta. Förlossningen gick bra och jag kommer att skriva en förlossningsberättelse sen när vi har landat lite.

När Lovisa fick träffa Harry för första gången dog jag söthetsdöden! Hon blev helt till sig. Jag fick inga pussar men det fick Harry. Hon ville inte släppa taget om honom utan ville bara kramas hela tiden. När Harry gråter ger hon honom nappen. Hon springer och letar efter Harrys trasa när jag frågar Anders vart den är. Sen såklart får man ju vakta att hon inte blir för hårdhänt...

Jag vill passa på att tacka er alla för era fina kommentarer! Jag är alldeles rörd! Kommer nig inte vara så jätte aktiv nu den närmaste veckan utan jag kommer att fokusera på amningen, foglossningen och såklart familjen. Men jag återkommer senare! Puss!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Så gosigt!!! Klart du ska fokusera på familjen och hälsan nu, viktigast ju. När min minste bror föddes var jag 8 och brorsan 6, brorsan vägrade lämna mamma och "fina bebisen" på sjukhuset. ;-) Många kramar till er!

Ellan sa...

Tråkigt att foglossningen är lika jobbig, hoppas på snabb bättring för dig.
Denna underbara bild på syskonen där kärleken är så underbar ska du ta fram och visa när bråken dem emellan är som störst;)
Njut av den första tiden tillsammans och kämpa på med amningen. Lugn och ro är ett bra hjälpmedel.
Mina 2 pojkar har också varit gula (Elton fick stanna och sola ngr dgr) hoppas att det löser sig. Många kramar till dig och fina familjen så håller jag utkik efter dig när du är åter. Får jag en tjej så är Harry upptagen i framtiden.........
Kram igen!

teddy sa...

Men älskade du.
Stort grattis till fina Harry.
Jag har inte vart inne på bloggen men ändå klickan in här för att följa er.
han är helt underbart precis som er fina flicka och vilken syskonkärlek.
Ohhhhh- jag blir tårögd.
Puss på er och lycka till med matning och mys på.