onsdag 25 april 2012

Lite uppdatering

Livet som tvåbarns mamma är både underbart och extra jobb. Men mest underbart är det. Det som gör det jobbigt är att jag har fortfarande svår foglossning och har nu varit sängbunden i flera veckor. Det tär på en. Jag längtar att gå komma ut och göra något. Hela familjen längtar efter det. Nja, kanske inte Harry som är nöjd om han får käk, sova och skita ;) helst vill han inte amma men jag ger mig inte. Vi tänker träna varje dag för att det skall funka. Lovisa älskar sin lillebror. Det märks tydligt. Hon pussar och kramar Harry och är mån om honom. Om han är ledsen får han hennes nappar. Men hon har också reagerat på förändringen. Trotsar för att få vår uppmärksamhet. Men det är normalt och det oroar jag mig inte för alls. Bra att hon reagerar men är fortfarande snäll mot lillebror.

I lördags hade vi släkten över och Harry fick en massa fina presenter. Det tackar vi för och trevligt var det :)

5 kommentarer:

Tess Cameron sa...

Kära vänner. Vi måste hjälpas åt att hjälpa så många små barn som möjligt att ha möjlighet att vaccinera sig i fattiga länder. Om vi bloggar om det så får 95 små barn hjälp. Kom in på min sida och läs om detta så hjälper vi världen tillsammans. Kramar

Ellan sa...

Söta fina bilder på barnen.
Tråkigt för dig att foglossningen fortfarande är piss. Duktiga du som kämpar på med amningen men du ska även veta att du är väldens bästa mamma till Harry även om det inte går. Det viktigaste är att du mår bra, då gör han det också.
Snart så kan ni gå härliga promenader hela familjen och njuta tillsammans i vårsolen (som idag här lyser med sin frånvaro och är ersatt av ösregn hela dagen).
Ha det så bra och ta hand om dig vännen, du kommer att få ta igen det du inte rör dig nu med råge sedan när två små liv springer runt;) Kram på dig vännen!!!

Jenny sa...

Låter jobbigt att du fortfarande inte kan röra dig ordentligt. Hoppas det blir bra snart!!!
Söt han är din lille Harry, hoppas ni får en fortsatt fin vecka!

Caroline sa...

Åh vad söta de är! Stort stort grattis!!! Hoppas amningen fungerar snart! Kram

teddy sa...

Men finaste finaste ni.
Vilka underbara bilder på syskonen.Tänk så mycket utbyte de två kommer att ha av varandra när Harry blir lite äldre.
Jag förstår att du skiter i regnet och njuter av de små istället.
Skickar kramar.

kram kram