tisdag 1 januari 2013

Nyårs löfte och lite gnäll

Har aldrig gett några nyårslöften men här kommer en. Jag ska inte känna mig så instängd och uttråkad som jag har gjort de senaste två månaderna! Anders jobbar mycket så jag är mycket själv med barnen. Har ju inget körkort och nu på vintern är man då ganska fast här i huset. Sen gör saken inte bättre för att alla roligheter jag har sett fram emot har av olika anledningar avbokats. Jag brukar inte gnälla i bloggen för oftast är jag glad och positiv. Men nu känner jag mig lite låg.

Nyår firades lugnt i år med bara oss själva som sälskap. Förra året hade vi fest men i år blev vi bjudna på bara en. Vi kunde tyvärr inte gå för vi hade ingen barnvakt. Hehe vem skulle vilja vara barnvakt på nyår? Anders hade gärna partat men jag hade gärna bara varit hemma med ett par vänner likaväl :) Tyvärr kunde inte de heller men det har jag full förståelse för.

Så nu får år 2013 ska jag ha mera roligheter, även på vinterhalvåret :)

1 kommentar:

Jenny sa...

Äh, ni blev iaf inbjudna nånstans, det blev inte vi (vi är vana dock). Myser på tu man hand istället. ;-)
Fina Harry!
Hoppas 2013 ska vara lite roligare för dig. Hur länge till ska du vara mammaledig? (ses gärna ngt som jag skrev i forumet men har allt svårare att orka närmaste tiden... )