torsdag 20 mars 2014

Det börjar tära nu

Nu börjar renoveringen tära rejält på mig. Får ont i hela kroppen utav stressen som jag får utav kaoset. Eller egentligen stressar jag inte men jag mår dåligt i kaos. Det går framåt även om det känns som såååå långsamt. Idag slipas golvet. Det är väggar som ska spacklas, målas och tapetseras. Trappen slipas och målas. Räcket ska bytas ut mot en glasskiva. Fönsterkarmer, lister och dörrar målas. Bänkskivan kommer om 1-2 veckor och då ska det kaklas i köket. Rörmokaren ska komma och koppla vår tvättmaskin. 4 veckor har vi varit utan tvättmaskin. Tur att en har många trosor ;) så när allt är klart så blir det att städa bort damm, tvätta kläder och sortera galet mycket prylar. Gästrummet ska fixas och så kommer våren snart så tomten ska städas. 

Började rensa en del av tomten från ekollon. Blev en sopsäck och det var väl en fjärdedel... Vi hinner ju iaf inte bli uttråkade ;)
Harry micrade en brio hund häromdagen. 
Jag har i alla fall en trevlig utsikt när jag lagar mat ;)

1 kommentar:

Ellan sa...

Tålamod, den som väntar på ngt gott.......!!!