torsdag 8 maj 2014

Frukost

Underbart att kunna äta frukost i köket. Älskar det lilla runda bordet där vi kan sitta nära varandra. Vi äter emellanåt frukostmuffins som är micrad i en kopp. Den är galet god och nyttig.

En sked till mig och en till Harry :)

Det här med att leva ett hälsosamt liv. Det varierar väldigt mycket från person till person vad som passar dem. Finns inga generella riktlinjer som skulle fungera för alla utan var och en för testa sig fram. Sen behöver vissa hjälp såklart, vissa för att de äter fel, andra för att de har ätstörningar. Tyvärr märker jag mer och mer att många lider utav just ätstörningar och vikthetsar. Jag har också varit i den svängen och vägde endast 45kg. Det var inte alls bra, mådde dåligt både fysiskt och psykiskt. Idag tillåter jag mig själv att äta gott men jag exprimenterar gärna och försöker laga själv nyttig mat som passar hela familjen. 

Denna vecka har jag orkat träna tre gånger. Det är jätte bra för mig som har så ont och svårt med mina händer. Har liksom ingen kraft att greppa saker. Jag har tränat på gym i flera år och ibland tränat väldigt mycket men rent generellt så har jag väl gått mellan 0-2 gånger i veckan. 

Jag förundras däremot varenda gång när jag går till gymmet. Det är sådan vikthysteri och utseendefixering. Känns som att folk ska försöka tävla och överträffa varandra i både styrka och utseende. Jag går inte till gymmet för utseendet utan för att orka mer, få mer styrka och mindre ont. Jag vill leva ett hälsosamt liv så att jag orkar att leka och vara med mina barn.

Inga kommentarer: