tisdag 18 augusti 2015

Kryssning

Vi hade bokat sedan långt innan en kryssning till Finland så jag kunde inte göra barnen besvikna med att avboka på grund utav min rygg. Som kronan på verket fick jag även nackspärr :( Men med en hel del smärtis och massage kunde jag klara mig på resan. Jag tog det mest lugnt medan Anders och våra underbara grannar gick jaga och underhålla barnen. Vi åkte alltså med våra och våra barns vänner. Vi hade hytterna bredvid varandra och åt middag tillsammans. Barnen älskade såklart bollhavet och lekrummet. Det var även minidisco, underhållning och maskotkramning. Barnen var så glada och uppspelta. 

I Helsingfors mötte min mamma och systerson oss vid hamnen. Systersonen kom bara för en snabb visit men jag är så glad att jag fick träffa honom om så bara för en kort stund. 

Först gick vi till Brunsparken och lekte vid lekparken. Eller de andra lekte och jag tittade på och umgicks med några kära vänner som kom för att hälsa på. Brunnsparken är otroligt vackert precis vid havet och hamnen. Jag fullkomligt älskar den delen utav Helsingfors.
Efter det tog vi spårvagnen till centrum och jag visade runt mina vänner. Finns så mycket att se så bara några timmar räcker inte till. Vi hade även tur med vädret och det var en strålande vacker sommardag.
Det här kaféet byggdes på 1890-talet om jag minns rätt. Ligger på Esplanaden precis vid salutorget.
Den här scenen får alla använda. En bara bokar upp sig på en lämplig ledig tid. Jag har också uppträtt på den scenen för typ 13-14 år sedan.
Min underbara vackra Lovisa, som ibland hör mig gråhårig men samtidigt så stolt. <3
Havis Amanda.
Salutorget.
I det där huset bodde jag som tonåring. Ligger i Brunnsparken och precis vid Silja terminalen.

1 kommentar:

Ellan sa...

Wow, härligt att ni kunde åka trots dina besvär. Bra kämpat!!! Vad fint det ser ut, har aldrig varit i Finland, fortsätt kämpa på hjärtat och hälsa de dina. Kram