onsdag 12 augusti 2015

Mina växter

Jag har inte några gröna fingrar men jag lär mig. Förra sommaren var ett bra år för jag fick massvis med tomater och till och med gurkor. I år så är allt en månad för sent för frosten i maj och början utav juni. 

Gör första gången så sådde jag tomater från frön och oj vad den frodas. Blommorna börjar blomma först nu så vi får se om det hinner bli några tomater.
Zucchinin blommar dom bara den. Som det syns på bilden så har tomatplantorna blivit rejäla buskar.

Vi har några jordgubbsplantor också och i år har vi fått lite fler jordgubbar för några små fingrar har låtit dem vara mer i fred ;)
Klätterrosorna har aldrig blommat så här fint som i år. Dem växer lite snett dock
Jag älskar dahlior. Dem blir så praktfulla och växer högt och fint. Tyvärr har mördarsniglarna ätit upp ena plantan helt och ätit fula stora hål på bladen på dessa plantor.
Rosorna bredvid dahliorna har fått vara ifred från rådjuren. Tror att rådjuren missar dem bland dahliorna för rådjur äter inte dahlior.
Det växer till och med vete bland våra rabatter. Antagligen någon lite fågel som har skitit frön. Tycker att det ser rätt fint ut.

Inga kommentarer: