lördag 15 maj 2010

Får väl införskaffa mig ett klippkort på SÖS


Jag vet inte om jag har skrivit att jag har en godartad tumör i hypofysen. Under graviditeten kan man inte äta sina mediciner så ska man gå på två synundersökningar. Man gör det för att se att tumören inte trycker på synnerven. Nu så är ju min tumör välidigt liten så jag tyckte mest att det är väl onödigt. Vilket fall som helst så var jag där i onsdags. Då fick jag sitta och titta i en konstig sak som liknade ett ägg. I det testade de synfältet genom att man skulle ringa på en klocka när man såg en ljusprick. Jag märkte själv att jag hade svårt att se ljusprickarna som kom ovanifrån. Och mycket riktigt ringde en doktor till mig i dag och sa att resultatet inte var så väldigt illa men de vill ändå kolla upp det. Så jag måste gå på fler undersökningar... Jag är inte orolig för tumören är totalt ofarlig men jag hade gärna hoppats på att slippa springa på sjukhuset för jämnan... Men det viktigaste är att lill*n mår bra! Och h*n verkar må väldigt bra för så mycket som det rör sig i magen och vilka sparkar jag får :)

Inga kommentarer: