fredag 18 september 2015

Gastroskopi i narkos


Idag var det dags för Harrys gastroskopi i narkos. Han har inte vuxit ngt på ett år så de ville ta lite fler prover. 

Anders och jag gick upp före barnen för att äta frukost. Harry skulle fasta och Lovisa fick äta på förskolan. Vi kom till avdelningen 7:30 och Harry fick leka en stund i lekrummet. 
Sen fick han lite medicin som han fick dricka ur en sprutan. Medicinen började verka efter ett tag och Harry blev dåsig. Då tog sköterskorna blodprover och försökte få in en pvk men kärlet sprack. 
Efter nålsticket blev Harry ledsen och trött. Ville helst sova i sin vagn men han fick inte somna så Anders bar honom ner till operation och jag och sköterskan tog sängen. Anders fick sen vänta i väntrummet medan jag bar in Harry till operationsrummet. Han sövdes på op för han är så liten och de hade bättre övervakning på honom där nere. Harry fick sitta i mitt knä medan jag höll i masken med narkosgasen. Han var så duktig och somnade fort. Han var nog trött efter medicinen och för att ha gråtit hela vägen ner. 

När Harry hade somnat så fick jag gå tillbaka till väntrummet med Anders och Anders fixade fika till oss. Ganska snart fick vi gå till uppvaket för att vara med honom när han vaknade.

Harry sov i nästan två timmar. Men när han vaknade fick han äntligen den efterlängtade glassen.
När vi kom tillbaka till avdelningen fick vi vänta ett bra tag på att doktorn skulle komma och prata med oss. Men tur så är man en modern familj där de flesta har egna telefoner att underhålla sig med ;)

Doktorn kom sen och pratade med oss. Allt såg bra ut förrutom att hans matstrupe hade en liten rodnad så doktorn tog prover även där. De tog prover från tunntarmen för att se om han har glutenintolerans men det trodde hon inte. Så nu ska Harry få nexium dagligen fram tills vi ska på återbesök för att få provsvaren. Det kan vara så att han har haft sura uppstötningar som har gjort ont och därför inte ätit så mycket.

När allt var klart gick jag till jobbet och Harry och Anders åkte för att hämta Lovisa för att handla. De tog även en sväng förbi leksaksaffären där Harry fick Bob från miniorerna. 
Världens lyckligaste <3 
Även Lovisas Elsa klänning kom på posten som hon hade beställt för ett tag sedan.


Inga kommentarer: