söndag 6 september 2015

Liten sammanfattning av veckan som har gått.

I början av veckan hade jag fruktansvärt ont och medicinen jag fick utskrivet tog slut. Några vänner som var har såg bekymrat på mig när jag gick omkring här framåtböjd. Kunde inte röra så värst mycket på mig utan låg mest på soffan. Jag ringde sen till slut min kirurgtejp som ordinerade mer smärtis och det tackar jag för. Efter att jag fick mer har jag successivt blivit rörligare hela tiden. 

I torsdags var vi på barnens kör. Det hade börjat förra veckan egentligen men vi missade den för jag var nyopererad och Anders jobbade natt. Kören är i Tullinge gård och hålls utav kyrkan. Vi gick in och satte oss och sjöng med. Rummet var fullproppad med barn och föräldrar. När det var paus och korv dags så gick jag fram för att prata med körledaren och anmäla barnen. Då visade det sig att vi hade gått fel och det var större barnens kör. Haha vi skrattade gott  och barnen fick var sin korv ändå och körledaren önskade se oss senare. ;) Vi gick sen till de mindre barnens kör och Harrys kör hade redan sjungit för dagen men Lovisa fick vara med. Körledarna var så bra med barnen och väldigt trevliga mot oss vuxna. Jag har ju själv sjungit i kör hela min uppväxt och även varit med i olika band och uppträtt många gånger. Spelade även valthorn i orkester. Anders spelar gitarr och sjunger så musiken är väldigt viktig för oss alla i familjen. Vi pratade en stund med ledarna och de föreslog att vi skulle också sjunga med i ngn kör och att de eventuellt skulle starta upp en för oss föräldrar. Det skulle vara galet roligt och vi skulle definitivt vara med.

I fredags skulle Harry ha gjort sin gastroskopi men den blev framflyttad för ett barn som var sjukare fick gå före. Men lika bra det för jag hade också inbokat en läkartid på St Göran med en underbar ryggkirurg. Hon och jag har jobbat ihop och det var härligt att träffa henne igen. Fick världens kram när vi sågs. Anders följde med och det kändes bra för jag har en tendens att glömma bort att ta upp allt när jag är hos doktorn. När det kommer till mina patienter eller barn så är jag väldigt noggrann men när det kommer till mig själv så har jag nästan en tendens att inte vilja vara till besvär. Men i alla fall så fick jag svar på min mr av ländryggen och allt ser fint ut. Inget diskbråck eller spinalstenos. Så Anne ordinerade ny mr och även en dt över bäckenet och så ska jag få en kortisonspruta i si-leden. Antagligen är det bäckenet som spökar och hoppas att jag får mer svar sen efter all röntgen. Men jag känner mig trygg med Anne och är så tacksam att hon tog emot mig. 

Efter att vi var hos doktorn kände jag att jag inte ville åka direkt hem för jag var rent ut sagt så trött på soffan. Så vi åkte till Heron för lite fika och strosa runt i butikerna. Hittade lite till barnrummen.

Igår kom min vän Linnea med sin söta bebis Tea på besök igen. Vi bakade tillsammans och det blev ganska mycket bak. Haha vi har bakning som ett gemensamt intresse och även Terese älskar att baka. Vi tre är rätt lika fast de är väldigt mycket yngre men vi trivs bra ihop alla tre.

Imorgon börjar mitt nya jobb. Jag har fortfarande ont men arbetet är administrativt så det ska nog inte vara några problem. Ska bli oerhört roligt och spännande att få ta ann nya arbetsuppgifter. Har faktiskt sett fram emot detta hela sommaren. Har ju inte jobbat på 3 månader. Först var det semester och sen sjukskrivning. Ringde min nya chef i fredags för att informera honom om att jag är nyopererad och har varit tvungen att äta starkare mediciner. Men han var väldigt förstående och glad över att jag börjar imorgon. Oh, lite pirrigt nu och väldigt roligt att få börja. Ska lägga mig i tid inatt så att jag är utvilad imorgon.

Inga kommentarer: