söndag 20 september 2015

Skön söndag

Jag älskar att jag börjar få min energi tillbaka. Trots att jag är fortfarande lite sjuk så har jag börjat få tillbaka den energin som jag är van vid. Länge har jag nämligen varit galet trött och alla ens bara vardagliga sysslor har känts som jobbiga berg att bestiga. Det började väl när barnen var små och en var konstant trött på grund utav sömnbrist och avsaknaden av lite egen tid. Sen har vi bara kört på med renovering, plugg, körskola, träning, hus, jobb osv. Ja, det blir ju lite för mäktigt efter ett tag. Det hjälpte sen inte att mitt förra jobb var extremt stressigt där vi knappt hann gå på toa. Äta frukost eller lunch fanns knappt på världskartan. Jag orkade då inte ta tag i alla måsten som sedan hoppade sig och växte. Det skapade en inre stress så både stress från jobbet och den inre stressen gav mig en rad med olika symptom. Jag är galet tacksam för mitt förra jobb för jag lärde mig oerhört mycket och har fått vänner för livet men jag kan inte jobba så mer. Det tar för mycket av mig och min familj. Jag tror någonstans jag gick in i väggen, inte mentalt men fysiskt och kroppen sa ifrån. Nu har jag inte kunnat göra ngt annat än att ta det väldigt lugnt en längre tid och jag börjar känna mig bättre. Mycket bättre. Många av symptomen har försvunnit men jag har dessvärre fortfarande ont i bäckenet. Men små steg framåt och sen kan jag börja träna upp mig igen. Och mitt nya jobb ger mig faktiskt energi trots att jag har galet mycket kvar att lära mig.

Idag gick vi upp tidigt för jag skulle övningsköra 8:40. Jag har fått köra på Huddingevägen och jag behöver öva mer på växlingen. Nu är jag lite för hårdhänt på växelspaken och för otålig på kopplingen så det blir lite ryckigt. Men jag är mindre orolig och jag blir bättre hela tiden. Jag är förvånad själv att jag har vågat köra på såpass trafikerade vägar.

Efter körskolan åkte vi till Ikea där vi åt lunch och handlade lite möbler till barnens rum. Nu ska vi börja göra iordning deras rum så att de får ett lekrum och ett sovrum. De sover ju ändå alltid i samma säng.
Efteråt när vi kom hem satt vi och fikade på altanen. Sitter här fortfarande och njuter utav solen. Vilken underbar dag idag med både energi, glädje, sol och värme.

Inga kommentarer: