lördag 25 september 2010

Vecka 38

Det närmar sig hela tiden, förlossningen så att säga. Förvärkarna är inte längre lika intensiva men jag har hela tiden mensvärk i mage och rygg. Det nya är att det ilar av smärta i blygdbenet och där nere. Ena ljumsken smärtar något oerhört när jag går. Speciellt på nätterna. Heheh jag har kommit på ett nytt sätt att ta mig ur sängen. Alltså beroende på vilken ställning jag ligger i. Jag tar mig upp på alla fyra och backar ur sängen :) Kom skruttan nu, mamma och pappa längtar så!


Beräknat förlossningsdatum: 2010-10-16
Barnet blev till omkring: 2010-01-23
Du är i vecka: 38
Du är i månad: 9
Antal graviditetsveckor och dagar: 37 veckor 0 dagar
Antal dagar kvar till förlossningen: 21

6 kommentarer:

Caroline sa...

Åh...jag kan riktigt känna hur du längtar. Det var en så spännande känsla! Min lillskrutta är 4 månader och det är så mysigt att sväva omkring på rosa moln!

Anna-Gravid sa...

Ja man orkar ju inte dra på sig dom!! SÅ mannen fixk hjälpa mig idag! haha!

Annars när man bara är hemma är det högläge som gäller!

Hur mår du å lilla bebis?

Kramen

floosan sa...

Man är verkligen inte smidig den sista tiden, förstår att ni längtar nu, men snart ni är ni föräldrar!

Anonym sa...

Hih, Muistuu mieleen ajat, kun olin viimeisilläni raskaana.. Ei ole kovinkaan kiva olo omassa kehossa ja kivut ovat valtavat. Kohta se on rakas ystäväni ohi ja sulla sylissä ihana lapsesi :). Paljon haleja, Anita

sanne sa...

Åh vad spännande! Tänk att du snart har gått hela tiden:)

Becca-I väntans tider sa...

Nu är du verkligen nära :) Låter som att kroppen förbereder sig. Hoppas hon inte väntar alldeles för länge innan hon tittar ut!