fredag 22 oktober 2010

Första dygnet hemma

Nu har vi varit hemma ett dygn och det är väldigt omtumlande ska jag säga. Jag grät när jag skulle ringa till BVC för att anmäla henne dit. Jag grät för jag insåg vilket stort ansvar jag har för den här vackra lilla varelsen. Så rädd att jag ska göra något fel. Älskar henne så att det gör ont! Jag vet, det är tredje dygnet och då kommer hormonerna sprutande. Tack alla för era tipps och peppningar angående amningen. Och vi har gjort det mesta ska jag säga. Använder amningsnapp, varvar med koppning och bröstet. Men senaste timmarna har hon total vägrat mitt bröst. Sker inte tillräckligt snabbt enligt henne. Men vi ger inte upp! Maken ger mig otroligt stöd och sitter bredvid och hjälper. Väldigt engagerad är han men så är han så lycklig över dottern sin. Så här hittade jag dem i natt när jag vaknade.

Älskar min lilla familj så otroligt mycket! Kan inte önska mig något bättre än detta!

6 kommentarer:

sara - mamma till wilda sa...

Såååå fina =)

Va tråkigt att det inte funkar med amningen. Men tvinga inte er till något som ingen mår bra av. Kom ihåg det bara... Jag vet hur jobbigt det är. Wilda strulade oxå mycket, men jag hade ju så mycket mjölk så det kom för mycket när hon skulle dricka.

Gråt så mycket du kan. Det hjälper. Ut med det bara.

Lycka till. Kram

Caroline sa...

Åh så mysigt! Minns den känslan! Allt är så jäkla omtumlande och härligt! Jag satte väldig prestige i att amningen skulle funka direkt, gör inte det! Det kommer att ordna sig till det bästa men visst är det lite kämpigt den första tiden. Ta vara på denna tiden och bara mys!

Eini sa...

Du kommer klara det där med amning och att ta hand om henne helt galant. Vet exakt hur det var tredje dagen...men helt plötsligt är det en annan dag och man är sig själv igen :-)
Många kramar!

Anonym sa...

Åh älsk! Tredje dygnet var väldigt speciellt även för mig (det är mkt med Lovisas ankomst till världen som påminner om Leias) men jag lovar att hormonerna ger med sig! Och ang. amningen så ger det också med sig. Gör det inte det så finns det alldeles utmärkta alternativ. Alla mina kramar! /mia.

Sabrina sa...

vilken fin bild!! Superfin verkligen :)

hopaps ni mår bra, tar såklart ett tag att komma in i vardagen med en liten nyfödd! en dag i taget bara så kommer allt gå bra ska du se :)

grattis ännu en gång!

Becca-Mamma till Ellen sa...

vilka sötnosar! :)

Det här med amningen är et tlitet mysterium. Ellen har inte heller så mkt tålamod men man får försöka koppla bort hennes skrik och inte ge sig. Kämpa på! Ni kommer ha många fina amningsstunder tillsammans! Kram