söndag 31 oktober 2010

Känslorna efter förlossningen

Jag lever i en liten bebis bubbla och är över lycklig för det. Sen såklart nojar jag mig att gör vi rätt, blir jag en bra mamma osv. Jag är nostalgisk över att graviditeten och förlossningen är över. Jag ser fram emot nästa gång. Tycker inte att förlossningen var så farlig. Kroppen har återhämtat sig förvånansvärt bra också?! Har redan gått ner 10 kilo av 14! Magen har dragit ihop sig väldigt mycket, bara idag jag såg lite extra hud. Men jag smörjer in och använder korsetten så hoppet lever. Och det har inte ens gått två veckor sen förlossningen. Nu börjar jag sitta på yogabollen för att bygga upp bäckenmuskulaturen och sen ska jag börja med situps.

Anders är en underbar pappa och make! Han är överlycklig för vår dotter och har en sådan bra hand med henne. Nästan så att jag inte får ha henne ;)! Han leker med henne, själv säger han att han lär henne taktkänsla. Alltså antingen trummar han med henne till rock eller så rappar an med henne till hiphop. Ser så roligt ut och Lovisa skrattar. Jag älskar att titta på dem! Sen så stöttar Anders mig jätte mycket med amningen. Han sitter bredvid och hjälper till. Jag är så lyckligt lottad som har en så engagerad make! Igår så var det tjejmiddag och han tyckte prompt att jag skulle gå och att jag förtjänade det. Det var roligt att umgås lite med tjejerna men efter några timmar fick jag separationsångest... ;) Men jag är jätte glad att jag gick.

Lovisa är en solig bebis, bara 12 dagar men ändå väldigt med och vaken. Idag har hon varit lite gnällig men det är inget skrik utan bara ansiktsuttryck och så gnyr hon lite. Antar att hon har haft ont imagen för hon har inte skött den och pruttat en massa. Nu mår hon bättre. När hon blir hungrig skriker hon hårt! Hon är också ett litet kräkbarn. Så vi får tvätta ganska mycket. Däremot verkar hon inte bry sig. Igår så låg hon på mitt bröst när vi låg i soffan. Då hör jag ljudet och sen känner jag hur det rinner över hela mig! Det var bara att hoppa in i duschen :)

Lovisa 6 dagar gammal.

Mamma och pappa är så tacksamma att du kom till oss! Vi älskar dig så otroligt mycket. Du förtrollar oss med dina vackra ögon. Mammas hjärta slår extra slag för dig!

5 kommentarer:

Anna- Mamma till Kevin sa...

Ja, vilken lycka det är!!!!
Helt obeskrivlig sådan!
Kramar!

Becca-Mamma till Ellen sa...

vad skönt att det går bra för er och att du har en sån underbar make :) Ni är så fina, du och din dotter! Kram på er!

sara - mamma till wilda sa...

Det låter helt underbart. Blir varm i kroppen =)

Jo, en del shopping lär det bli. Mest till Wilda tror jag hihihu

Vi2blir3.se - Malin sa...

Men åh så fina ni är och vilken vacker bild!

Så underbart att läsa om din A som är så go med dig och lillan, ge honom en stor kram ifrån mig för de finns få som är som han! Han är ett riktigt guldkorn!

sara - mamma till wilda sa...

Glömde ju säga at Ni är sååå fina på bilden. Älskar Lovisas outfit

Det där medlet tycker jag är lite läskigt. Sväljer de det blir de bedövade i halsen och det är riktigt obehagligt