tisdag 8 november 2011

Award

Oooh så glad jag blir. Jag har fått en award av fina Linn :) Och så skall jag skicka vidare den till 5 andra bloggare jag följer och det blir: Alma och vi, Bästaste, Carolineofmalmö, Teddy och Mirandalux. Alla fina tjejer som jag följer frekvent! De och Linn har ofta fått mig på gott humör. Sen så skall jag svara på fem frågor.

1. Varför började du att blogga?
Jag började mest för att jag ville testa på. Tanken på hur bloggen skulle vara och hur den sen blev är helt olika. Jag hade tänkt mig skriva mycket om politik och mode. Haha känske en annorlunda ide men det är sådant jag gillar. Men sen har jag insett att många skriver redan om mode så jag kände att jag inte ville göra som alla andra. Sen att jag blev en mammabloggare och som alla andra ;), är en annan femma. Nu skriver jag för att minnas den här tiden med Lovisa och "PerArne" i magen. Och såklart skriver jag också för att jag har stött på så många fina människor via bloggen.

2. Vilka bloggar följer du?
Alla som står här på sidan, dem jag redan har skickat awarden till och kanske några till.

3. Vilken är din favoritfärg?
Ja ni har kanske märkt att jag gillar rosa ;) Men inte i för stora mängder bara. Sen så gillar jag också vitt, svart, turkost, vinröda toner, grönt, beige, grått och många fler.

4. Vilken är din favoritfilm?
Hmmm, gillar många filmer. Svårt att säga vilken är en favorit. Men jag tycker om historiska filmer, romantiska, komedi, drama osv. Inte så mycket action. Men några som är på topp är: Slam dog millionair, Da Vinci koden, Sagan om ringen, Jane Austin filmer, Nottinghill, osv

5. Vilket land/länder vill du besöka och varför?
Jag vill åka tillbaka till USA för att det finns så mycket kvar att se där. Kanada längtar jag tillbaka till. Var där som utbytesstudent och saknar min fina värdfamilj i Quebec. Paris vill jag se igen för den staden kan man inte få för mycket av. Japan tycker jag verkar otroligt intressant med all den teknologin de har. Dubai vill jag se för man har ju hört så mycket om den nya staden samt våra vänner bor där. Fast egentligen vill jag åka var som helst för jag älskar att resa och träffa nya människor och kulturer!

3 kommentarer:

Stina sa...

Ska ta tag i den utmaningen imorgon. Tack för den awarden. Klart vi kan komma till er. Vore jätte skoj. Många många kramar

Mira sa...

Hörrudu vännen, den har du fått av mig oxå för länge sen ;-)
http://mirandalux.se/?p=3136
Har du missat det, hihi

Hoppas allt är bra med er, härligt det ser ut med huset och allt. Tänk vad skönt att bo i hus, jag kan få längtan efter det ibland. Men är inte beredd att lägga hur mycket pengar som helst på hus, vi prioriterar ju att resa hellre =)

Massa kramar goding!!

Caroline sa...

Oh ska anta utmaningen snarast! Tack fina du!