tisdag 8 november 2011

Huset och förskolan

Idag åkte vi och hälsade på Lovisas förskola. Vi tyckte om det och personalen var trevlig. Stor lekplats med äppelträn är ju ett plus. Maten lagas på plats och de använder sig mest utav ekologisk mat. Detta har de fått pris för. Det enda som kanske var lite tråkigt var att lokalerna var ganska slitna. Men känslan var bra ändå :)

Sen var vi och tittade på huset som tur nog ligger bara 300 meter från förskolan. De nuvarande ägarna är så trevliga och vi var där flera timmar. Vi trivs verkligen där och jag ser fram för att börja inreda. Vi skall måla och tapetsera men jag inser att det kommer att ta tid att få allt så som man vill ha det. Men det har ju lite av sin charm. Kan tillägga att "Per-Arne" har börjat göra sig påmind. Visst har jag känt lite rörelse tidigare men inte alls så som det var med Lovisa. Men sen söndags har jag känt av h*n ganska så mycket.

Lägger upp lite bilder på huset. Bilderna är från prospektet.

5 kommentarer:

Linn sa...

Huset ser verkligen superfint ut!! =) Där kommer ni att trivas kanon!

Vad skönt att det kändes bra på förskolan, det är ju så viktigt! Vi ska på besök om 1 månad och jag hoppas att det känns bra för oss också! =)
KRAM!

Alma och vi sa...

Det är ju såååå fint! När flyttar ni? Å va det ska bli skoj att ha er lite närmare! Varför "PerArne"?? :-)

Puss söta

emmademma sa...

Vad spännande det är! Både med bebben och huset! Jag har inte kommenterat så mycket på sistone, men jag är flitig med att titta in :) Kom på att jag glömde lämna tillbaka de böcker vi lånat av er när vi sågs senast! Det måste vi se till att det blir gjort. Kramkram

teddy sa...

Hejsan ni fina.
Så härligt att ni tycker om lilltösans dagis. Bra att de lagar all mat på plats också :) Viktigt med bra käk för de växande små.

När blir det inflytt till det nya huset?
Verkligen fint måste jag säga och det är ju inte alls mycket att göra. Ser ljust och fint ut!

kram på er och tack för awarden.

Iisa sa...

Oi oi oi miten ihana talo! Ja tilaakin on :)