onsdag 16 november 2011

Ultra i vecka 18+4

Idag var vi på rutin ultraljudet. Underbart att få kika in hos "Per-Arne". Allt såg fint ut och jag gissade rätt igen. Jag gissade att moderkakan var i framvägg, att barnet hade huvudet uppåt och att det ser ut att vara en pojke. Varför jag gissade att moderkakan är i framvägg är för att jag kände sparkarna så sent denna gång. Med Lovisa kände jag fladder redan i vecka 12-13 men fladdret hoppade vi över denna gång. Bara liiite liiite kunde jag ana. Lovisa hade huvudet neråt och dunkade i min vänstra äggstock och det har inte "Per-Arne" gjort. Och varför jag gissade på pojke var för att graviditeten har varit så annorlunda från förra. Har ju mått så illa denna gång med kräkningar och yrsel. Som tur har det gått över i alla fall. "Per-Arne" verkar vara lugnare än sin syrra. Inte lika fullt ös som Lovisa körde med ;)

9 kommentarer:

emmademma sa...

Åhh så mysigt! Och vilken fin bild!

Cake Me Happy sa...

Å vad spännande! Kul med en av varje, det vill jag ju oxå ha sen :-) Jodå det är absolut bättre, det blev det sen vi kurade honom för ett drygt halvår sen. Det är en härlig ålder nu! Hoppas du får fortsätta må bra :-) Kram!

Mira sa...

Men så mysigt med ultraljud ♥. Det är lika fantastiskt varje gång!!

En liten utmaning till dig;
http://mirandalux.se/?p=3245

Hoppas vi får möjlighet att träffas nångång i framtiden, vore så himla skoj! Hojta till om ni har vägarna förbi Västerås ;-)

Massa kramar vännen

Anonym sa...

Onnea poitsukan johdosta =)!

Caroline sa...

Ååå tänk att det ligger en liten krabat i din mage och jäser och myser. Kram och skönt att allt är bra!

Anna-Mamma till Kevin (annacondas) sa...

Mys! Roligt med en av varje! :) Magbild vill vi se också! :)

KRAM till er!

Stina sa...

Å vad roligt att se den lilla myran. Tiden går så fort! Kram vännen

Iisa sa...

Pieni poika ja ihana kuva!
Toivottavasti pahoinvointi helpottaa! :)

Linn sa...

Åh, vilken härlig bild och vad skönt att allt är bra med knytet i magen! Stor kram!