måndag 2 april 2012

Att man aldrig lär sig

Är man envis så är man men då får man skylla sig själv. Jag tycker inte att jag har gjort så mycket ansträngande. Bara tvättat kläder och gardiner, kokat alla nappflaskor och bröstpumpar, lagat mat, lekt med Lovisa och plockat med prylar. Alltså inte lyft något tungt men det var för mycket tydligen. Nu är jag nämligen invalid och immobil. Kan inte röra mig utan att skrika högt. Nu är det soffläge som gäller och Anders får tyvärr sköta allt själv och samtidigt hjälpa mig. Han skall dessvärre jobba inatt men svärmor skall sova över. Imorgon blir det Bm för nu är det kontroller 2 gånger i veckan. Har inte haft några smärtsamma sammandragningar alls, bara lite mensvärk. Hoppas att jag är tillräckligt mogen för igångsättning för såhär kan jag inte ha det längre. Blodtrycket är också högt och fingrarna har domnat bort.

4 kommentarer:

Caroline sa...

Åh...så frusterande. Men vila på! Styrkekram och all lycka till dig när det väl är dags!

Jenny sa...

Vad frustrerande, stackare. Ja men det är nog det små grejorna, du får helt enkelt sitta i soffan med benen högt (om inte fl är på g) och påkalla anden i flaskan så han får fixa hemsysslorna åt dig. ;-) kram på dig!

teddy sa...

Ohhh vännen vad jag liiiider med dig. Förstår att det känns förbaskat seeegt just nu, men snart hör även denna graviditet i historien och du har ditt lilla undervek i famnen.
Jaaa kom du till Borås :) Jag väntar :)Imorgon och på onsdag är jag där med all säkerhet, hihi.

Förstår att du saknar dottern när hon är på förskolan. Här saknas det också för fullt men det är gött att jobba också.

kram nu och lycka till

Ellan sa...

Du påminner så otroligt mycket om mig så det nästa är skrämmande;)
Jobbigt till tusen förstår jag att du har det, lider tillsammans med dig. Snart är vi i mål och detta kommer inte ens att vara ett minne blott. för man glömmer snabbt, fråga mig, därför har jag gjort det om och om igen;)
Fortsatt lycka till, snart är han hos er, jag håller tummarna för er, kramis i massor!!!